پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228353
نرخ بيکاري به ۱۲.۶ درصد رسيد/ افزايش ۱.۵درصدي بيکاري جوانان
تاریخ انتشار : 1396/04/13 17:49:23
نمایش : 1401
نرخ بيکاري افراد ۱۰ ساله و بيشتر در بهار امسال به ۶. ۱۲ درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيکار) رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرکز آمار ايران اعلام کرد : روند تغييرات اين نرخ حاکي از آن است که اين شاخص نسبت به بهار پارسال ۰.۴ درصد و نسبت به زمستان ۱۳۹۵، معادل ۰.۱ درصد افزايش داشته است.

در بهار ۱۳۹۶ معادل ۴۰.۶ درصد جمعيت ۱۰ ساله و بيش‌تر از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيکاران قرار گرفته‌اند.

بررسي تغييرات نرخ مشارکت اقتصادي حاکي از آن است که اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۳۹۵) برابر ۱/۱ درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان ۱۳۹۵) معادل ۱.۷ درصد افزايش داشته است. نرخ بيکاري جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله حاکي از آن است که ۲۶.۴ درصد از فعالان اين گروه سني در بهار ۱۳۹۶ بيکار بوده‌اند.

بررسي تغييرات فصلي نرخ بيکاري اين افراد نشان مي‌دهد، اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۳۹۵) برابر۱.۵ درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان ۱۳۹۵) معادل ۰.۹ درصد افزايش يافته است. بررسي سهم اشتغال ناقص نشان مي‌دهد که در بهار ۱۳۹۶ معادل ۱۰.۲ درصد جمعيت شاغل، ‌ به دلايل اقتصادي (فصل غيرکاري، رکود کاري، پيدا نکردن کار با ساعت بيش‌تر و…) کم‌تر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده و آماده براي انجام کار اضافي بوده‌اند.  

اين در حالي است که ۴۰.۹ درصد از شاغلين ۱۵ ساله و بيش‌تر، ۴۹ ساعت و بيش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

بررسي اشتغال در بخش‌هاي عمده اقتصادي نشان مي‌دهد که در بهار ۱۳۹۶، بخش خدمات با ۴۹.۸ درصد بيش­‌ترين سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.  

در مراتب بعدي بخش‌هاي صنعت با ۳۱.۵ درصد و کشاورزي با ۱۸.۷ درصد قرار دارند.  

خاطر نشان مي‌سازد اطلاعات نتايج طرح مذکور از طريق فايل پيوست قابل دستيابي است.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html